Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Δ
ΗΜΟΥ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ                                                                           Γούβες 23/10/2014


ΕΙΣΗΓΗΣΗ

“ΘΕΜΑ: Σχολικές υποδομές και τα προβλήματα λειτουργίας των σχολικών μονάδων του Δήμου Χερσονήσου.”

Αφορμή για την εισαγωγή των ζητημάτων στο Δημοτικό Συμβούλιο αποτελούν τα οξυμένα προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία τόσο σχετικά με τις υποδομές των σχολικών μονάδων, όσο και τα λειτουργικά προβλήματα τους. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε μερικά όπως αυτά καταγράφονται από τους γονείς των παρακάτω σχολείων.  Το θέμα βέβαια δεν εξαντλείται με την παρούσα αλλά θεωρούμε ότι τα θέματα είναι ενδεικτικά για την κατάσταση που επικρατεί.

Δημοτικό Σχολείο Κοκκίνη Χάνι: είναι πασίγνωστο ότι το σχολείο φιλοξενείται σε τρία διαφορετικά κτίρια. Το κεντρικό κτίριο του σχολείο έχει πολύ μικρές αίθουσες και ακατάλληλη αυλή για τον αριθμό των παιδιών, ενώ τα δύο παραρτήματα (πλησίον ΟΤΕ και πλησίον Άξιον Εστί) εκτός από ορισμένες μικρές τάξεις σε κτίριο οι υπόλοιπες φιλοξενούν τα παιδιά σε προκατασκευασμένες.  Οι γονείς στα επαναλαμβανόμενα εδώ και χρόνια αιτήματα τους για τη μεταστέγαση του ακούν υποσχέσεις για ένταξη του έργου σε ΕΣΠΑ κλπ, η πραγματικότητα   όμως είναι ότι δεν προχωράει η λύση του ζητήματος.
Για το ολοήμερο σχολείο υπάρχει ένας δάσκαλος για 22 παιδιά, οι αιτήσεις είναι 75. Δημιουργούνται σοβαρά ζητήματα στον προγραμματισμό των οικογενειών με αναγκαστικές άδειες από την εργασία τους κλπ. Δεν έχουν στείλει εδώ και χρόνια ειδικότητα για τη μουσική, τη θεατρική αγωγή και τα εικαστικά, ενώ πάντα υπάρχει  πρόβλημα με τη 2η ξένη γλώσσα.
Τέλος, ο δρόμος που οδηγεί στο κτίριο “Άξιον Εστί” είναι ουσιαστικά μονόδρομος όπου η κυκλοφοριακή συμφόρηση δημιουργεί προβλήματα και κινδύνους. Για να μην γίνει ατύχημα ο σύλλογος γονέων  με δική του πρωτοβουλία και ευθύνη αναγκάστηκε να κλείσει για κάποιο  διάστημα το δρόμο 300 μέτρα μακριά και τα παιδιά μεταβαίνουν μόνα τους στο σχολείο.
Η επιστολή διαμαρτυρίας του Συλλόγου Γονέων έχει ήδη κοινοποιηθεί στην Δημοτική Αρχή και στου αρμόδιους φορείς. 

Γυμνάσιο Γουβών: Το κτιριακό πρόβλημα του συγκεκριμένου σχολείου είναι επίσης γνωστό, τουλάχιστον στις υπηρεσίες του Δήμου και τους αρμόδιος αιρετούς. Υπάρχουν 10 τμήματα που προσπαθούν να στεγαστούν σε 9 αίθουσες, με αποτέλεσμα να περιφέρονται εναλλάξ στην ώρα της γυμναστικής μιας άλλης τάξης. Η  μεταφορά τμημάτων σε άλλες αίθουσες δεν είναι εφικτή αφού κανείς δεν υπογράφει την καταλληλότητα του κτιρίου άρα δεν αναλαμβάνει την  ευθύνη. Και φυσικά ούτε από αυτό το σχολείο λείπουν οι προκατασκευασμένες αίθουσες που καλύπτουν όπως όπως την ανάγκη αιθουσών.

Καλλιτεχνικό: Επίσης σοβαρές ελλείψεις αιθουσών και στην υποδομή του.Οι ανάγκες απαιτούν 12 αντί 11 αίθουσες που υπάρχουν σήμερα και που στην πλειοψηφία τους είναι προκατασκευασμένες. Δεν υπάρχουν αίθουσες διδασκαλίας για τα μαθήματα ειδικότητας, με αποτέλεσμα να καλύπτονται μόνο οι ώρες γενικής  παιδείας όπως οι ίδιοι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν. Το κτίριο της Εταιρείας Ειρήνη είναι απομακρυσμένο και οι εκπαιδευτικοί αδυνατούν να μετακινούν τους μαθητές στον δρόμο για να “εκμεταλλευτούν” την αίθουσα.

Νηπιαγωγείο, Παιδικός Σταθμός και Γυμνάσιο Επισκοπής: Ο παιδικός Σταθμός παρόλο που λειτουργεί τρία χρόνια τώρα, δεν έχει παραληφθεί ως έργο από το Δήμο. Έτσι δεν μπορούν να ολοκληρωθούν οι υποδομές που έχει ανάγκη ένας σύγχρονος σταθμός προσχολικής αγωγής. Επιπλέον οι ανάγκες τις περιοχής είναι περισσότερες από αυτές που καλύπτει η υπάρχουσα μονάδα με αποτέλεσμα να μείνουν εκτός παιδικού 3 παιδιά, με δεδομένη και την έλλειψη επαρκούς εκπαιδευτικού προσωπικού. Τέλος οι εγκαταστάσεις της παιδικής χαράς δεν χρησιμοποιούνται για την κάλυψη αναγκών του παιδικού σταθμού. 
Το Νηπιαγωγείο στην πραγματικότητα είναι άστεγο από το 1994 όπου προσωρινά φιλοξενήθηκε σε αίθουσες του Δημοτικού, λόγω έλλειψης κτιρίου . Χωρίς αυτόνομη αυλή και με ελλειπή   συντήρηση από το 2011 καλείται να εξυπηρετήσει την ανάγκη στο ΔΔ Επισκοπής, ενώ  υπάρχει οικόπεδο το οποίο ανήκει στο Δήμο, και πρόβλεψη για επέκταση του ήδη υπάρχοντος παιδικού σταθμού. 
Στο Δημοτικό Σχολείο τα προβλήματα επίσης συσσωρευμένα. Η αξιοποίηση των αιθουσών από το Νηπιαγωγείο αφαιρεί δύο αίθουσες ζωτικής σημασίας από το σχολείο. Ειρωνικό ακούγεται το γεγονός ότι ενώ είναι ενταγμένο σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα διδασκαλίας με Η/Υ δεν υπάρχει  αίθουσα διδασκαλίας όπως θα απαιτείτο, ούτε καν διαδίκτυο.

Τέλος, τα χρέη των σχολικών επιτροπών επισείουν κινδύνους για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και οι πιστώσεις που πρόσφατα αποφασίστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν φτάνουν ούτε για τις παλιές οφειλές πόσο μάλλον για την κάλυψη των τρεχουσών αναγκών. 
Ο εμβολιασμός των παιδιών της 1ης και 2ης τάξης του Δημοτικού δεν υλοποιείται και είναι άγνωστο, τουλάχιστο σε εμάς, πόσα από τα παιδιά των προηγούμενων τάξεων έχουν κάνει εμβόλιο.

Επειδή θεωρούμε ότι τόσο η προσχολική αγωγή όσο και η κύρια παιδαγωγική και  εκπαιδευτική διαδικασία τόσο στην προσχολική ηλικία όσο και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης  είναι πρώτη προτεραιότητα, θέτουμε τα εξής ζητήματα προς τη Δημοτική Αρχή:

1. Τι μέτρα προτίθεται να πάρει προκειμένου να λυθούν τα οξυμένα προβλήματα της σχολικής στέγης στο Κοκκίνη Χάνι, Γούβες, Γούρνες και Επισκοπή; Είναι στο σχεδιασμό της η ανέγερση σχολικών κτιρίων και με ποιο χρονοδιάγραμμα;
2. Τι μέτρα προτίθεται να πάρει προκειμένου να αποφευχθεί η μεταστέγαση καλλιτεχνικού στου Ηράκλειο και να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του;
3. Τι μέτρα προτίθεται να πάρει προκειμένου να αξιοποιηθεί το κτίριο του Ρ/Σ στη ΠΑΒ.
4. Τι μέτρα προτίθεται να πάρει προκειμένου να απομακρυνθούν οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας που είναι εγκατεστημένες σε απόσταση λιγότερη των 100 μέτρων από το Γυμνάσιο. 
5. Τι μέτρα προτίθεται να πάρει προκειμένου να καταλυθούν τα κενά σε δασκάλους και καθηγητές των ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα;
6. Τι μέτρα προτίθεται να πάρει προκειμένου να λυθεί το ζήτημα του υποσιτισμού των παιδιών στα σχολεία; Θα υλοποιηθεί η υπόσχεση για ένα γεύμα σε κάθε μαθητή ημερησίως;






Για την Λαϊκή Συσπείρωση
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΡΘΕΝΙΩΤΗΣ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου